Måltiden som upplevelse och pedagogik

Det handlar om trivsel – för både personal och elever

Att arbeta med mat och måltider i skolan är en spännande utmaning. Barn och unga har åsikter! Det är antingen jättegott – eller uräckligt. Eleverna är engagerade och när man lyckas fånga kraften kan man använda måltiden som ett starkt pedagogiskt verktyg.

Samtidigt är det många andra som också har åsikter och krav. Budgeten ska matchas med önskemålen – och det är inte alltid lätt att leva upp till förväntningarna.

Vi hjälper dig att översätta målsättningarna till konkreta, mätbara åtgärder som tar fasta på skolelevernas upplevelse av måltiden. Det handlar om trivsel – för både personal och elever!

Tillsammans kan vi…

  • Starta en dialog och förbättra kommunikationen med alla intressenter
  • Mäta upplevelsen av måltiden och upprätta en förbättringsplan
  • Utveckla matsalsmiljöfrågor

Intresserad?

Läs mer om vårt arbete inom skolan eller läs om våra workshops och om hur ett projekt kan läggas upp.